Alfa Romeo şu anda tarihinde önemli bir dönüm noktasında . Küresel yeniden doğuş yolunda ilerleyen İtalyan şirket, cesur bir stratejik hamleye hazırlanıyor: Maserati ile ortaklık . Ancak bu bir birleşme değil, çünkü Stellantis ayrı kimliklerini koruyacak.
Bu arada, geleceğe yönelik planlar geride kalmış gibi görünüyor. Yeni nesil Stelvio’nun 2026 sonunda piyasaya sürülmesi beklenirken , yeni Giulia daha da geç geliyor. Bu gecikme , satışların %34 düştüğü ve sadece 3.000’in biraz üzerinde teslimatın yapıldığı önemli bir pazar olan ABD’deki markanın imajına pek yardımcı olmuyor .
Alfa Romeo’nun ABD pazarında sadece üç modeli bulunuyor: ünlü Giulia ve Stelvio ve daha yeni Tonale . Ancak Avrupa’da bir yenilenme havası var: satışlar %33’ten fazla artarak 33.000 adedi aştı. Bu artışın başlıca nedeni , daha uygun bir fiyata premium bir deneyim sunan yeni İtalyan B-SUV’si Junior .
Ancak Alfa Romeo’nun özü ticari başarı ile sınırlı değil. Arkadaşlarının ruhuna dokunan , tutku uyandıran bir modele ihtiyacı var. 33 Stradale , etkileyici olduğu kadar, halk için nadir ve erişilemez bir otomobil olmaya devam ediyor. Böylece hayal gücü harekete geçiyor – dijital dünyada bile.
İnternette “hanjo design” olarak bilinen tasarımcı ve CGI uzmanı Hannes John , resmi olmayan ancak etkileyici bir projeyi tanıttı : elektrikli bir Alfa Romeo Barchetta . Bu isim otomatik olarak efsanevi Fiat Barchetta’yı akla getiriyor , ancak bu farklı bir şey.
Akıcı hatları, uzun kaputu, eğimli arka kısmı ve ızgaradaki efsanevi “scudetto” ve motor pistonlarından esinlenen jantlar gibi markanın karakteristik unsurlarıyla Alfa Romeo ruhuna modern bir saygı duruşu niteliğinde .
Yaratıcısı, V8 veya V12’nin sesinin yerini hiçbir şeyin tutamayacağını kabul ediyor. Ancak, Alpler’in doğasına dalmış veya sahil yollarını geçerken, elektrikli bir üstü açılır arabayı sessizce sürmenin yeni ve bambaşka bir keyif sunabileceğine inanıyor.